Zadzwoń: 666 902 612 lub 530 40 41 41

Wymagania egzaminacyjne na stopnie dziecięce

KYU 10.1

  1. Pozycje: fudo-dachi
  2. Uderzenia/cięcia: morote tsuki (jodan, chudan, gedan)
  3. Kopnięcia: hiza-geri chudan
  4. Test sprawności: 50x zaciskanie pięści, 10 przysiadów
  5. Teoria i komendy: zasady bezpieczeństwa na sali, w szatni, strefy (jodan, chudan, gedan), znaczenie słowa kiai- okrzyk

KYU 10.2

  1. Pozycje: zenkutsu-dachi
  2. Uderzenia/cięcia: uraken-shomen-uchi
  3. Bloki: morote gedan-barai
  4. Kopnięcia: hiza-geri chudan plus kiai
  5. Renraku: krok w tył do zenkutsu-dachi i powrót do fudo-dachi
  6. Test sprawności:10 skłonów w przód z leżenia na plecach
  7. Teoria i komendy: pozycja seiza- siadanie i wstawanie, ukłony, znaczenie słowa naura- powrót

KYU 10.3

  1. Pozycje: heiko-dachi, yoi-dachi
  2. Uderzenia/cięcia: seiken-tsuki (jodan, chudan, gedan)
  3. Bloki: gedan-barai
  4. Kopnięcia: hiza-geri jodan plus kiai
  5. Renraku: krok w tył do zenkutsu-dachi z morote gedan-barai/ gadan-barai i powrót do fudo-dachi
  6. Test sprawności: 10 ugięć ramion z leżenia przodem w podporze na dłoniach i kolanach
  7. Teoria i komendy: znaczenie słowa karate oraz kara- pusty, te- ręka, osu- akceptacja, pozdrowienie itp.

KYU 9.1

  1. Pozycje: heisoku-dachi
  2. Uderzenia/cięcia: oi-tsuki (jodan, chudan, gedan)
  3. Bloki: jodan-uke
  4. Kopnięcia: mae-keage
  5. Renraku: trzy kroki w przód/ tył w zenkutsu-dachi z oi-tsuki
  6. Test sprawności: 20 przysiadów (ręce na rarku, tułów pionowo), 10 wahnięć w formie kołyski na brzychu: z leżenia przodem
  7. Teoria i komendy: prawidłowy wygląd karategi i wiązanie pasa, liczenie po japońsku do dziesięciu

KYU 9.2

  1. Pozycje: musubi-dachi
  2. Uderzenia/cięcia: gyaku-tsuki (jodan, chudan, gedan)
  3. Bloki: soto-uke
  4. Kopnięcia: kin-geri
  5. Renraku: trzy kroki w przód/ tył w zenkutsu-dachi z gyaku-tsuki
  6. Test sprawności: 10 skłonów w przód, 10 wahnięć w formie kołyski na plecach z przysiadu  (ręce zaplecione wokół kolan)
  7. Teoria i komendy: znaczenie słów: sensei- nauczyciel, sempai- starszy rangą, shihan- nauczyciel mistrz

KYU 9.3

  1. Pozycje: nekoashi-dachi
  2. Uderzenia/cięcia: seiken-ago-uchi
  3. Bloki: uchi-uke
  4. Kopnięcia: mae-geri chudan
  5. Renraku: trzy kroki w przód w zenkutsu-dachi z oi-tsuki/ gyaku-tsuki/ uke, obrót z gedan-barai
  6. Test sprawności: 10 ugięć ramion z leżenia przodem w podporze na pięściach i kolanach, 10 wahnięć w formie kołyski na plecach (z przysiadu, ręce pod kątem 45’ amortyzując pad w tył)
  7. Teoria i komendy: znaczenie słowa: kyoku-shin-kai

KYU 8.1

  1. Pozycje: kokutsu-dachi
  2. Uderzenia/cięcia: shuto-sakotsu-uchi-komi
  3. Kopnięcia: soto-keage
  4. Renraku: trzy kroki w przód w zenkutsu-dachi z keri, obrót z morote gedan-barai
  5. Test sprawności: 10 przewrotów w przód, 60 sekund tzw. mostek
  6. Teoria i komendy: przysięga dojo

KYU 8.2

  1. Pozycje: moroashi-dachi, uchihachiji-dachi
  2. Uderzenia/cięcia: shuto-sakotsu-uchi
  3. Kopnięcia: uchi-keage
  4. Renraku: krok w tył do zenkutsu-dachiz gedan-barai plus gyaku-tsuki i powrót do fudo-dachi
  5. Test sprawności: 10 przewrotów w tył, 10 razy po 20 sekund rozciąganie w maksymalnym rozkroku ze skrętem w lewo i w prawo, tzw. szpagat
  6. Teoria i komendy: nogare I- oddychanie

KYU 8.3

  1. Pozycje: sanchin-dachi
  2. Uderzenia/cięcia: shuto-ganmen-uchi
  3. Kopnięcia: mae-geri jodan
  4. Renraku: trzy kroki w przód w zenkutsu-dachi z uke plus gyaku-tsuki, obrót z gedan-barai
  5. Kata: Kihon kata I
  6. Test sprawności: 10 razy tzw. gwiazda gimnastyczna, 10 razy dotknąć głową podłogi poprzez skłon w przód siedząc w maksymalnie szerokim rozkroku, nogi proste w kolanach
  7. Teoria i komendy: nogare II- oddychanie ura (odwrotnie)

KYU 7.1

  1. Pozycje: kiba-dachi
  2. Uderzenia/cięcia: uraken-sayu-uchi, uraken-hizo-uchi
  3. Kopnięcia: kansetsu-geri
  4. Renraku: trzy kroki w przód w sanchi-dachi z tsuki/ uchi/ geri/ uke, obrót przez przekrok
  5. Kata: Taikyoku I
  6. Test sprawności: 10 razy zamach nogą przechodząc do stania na rękach pod drabinkami
  7. Teoria i komendy: ibuki- oddychanie z 2 wydechami

KYU 7.2

  1. Pozycje: tsuruashi-dachi
  2. Uderzenia/cięcia: uraken-yoko-uchi (jodan, chudan, gedan)
  3. Kopnięcia: kakato-geri
  4. Renraku: trzy kroki w przód w zenkutsu-dachi z mae-geri plus gyaku-tsuki, obrót z morote gedan-barai
  5. Kata: Taikyoku II
  6. Test sprawności: 60 sekund stanie na rękach pod drabinkami
  7. Teoria i komendy: etykieta dojo

KYU 7.3

  1. Pozycje: kake-dachi
  2. Uderzenia/cięcia: shuto-mawashi-uchi
  3. Bloki: shuto-mawashi-uke
  4. Kopnięcia: yoko-keage, ushiro-keage
  5. Renraku: trzy kroki w przód w kokutsu-dachi z shuto mawashi-uke, obrót poprzez przekrok
  6. Kata: Sakugi I
  7. Test sprawności: 10 razy sprężynka, tzn. wymyk w przód z leżenia na plecach
  8. Teoria i komendy: historia Kyokushin Karate

KYU 6.1

  1. Pozycje: pozycja walki
  2. Uderzenia/cięcia: seiken tate-tsuki (jodan, chudan, gedan)
  3. Kopnięcia: mawashi-geri gedan
  4. Renraku: trzy kroki w przód w pozycji walki z gyaku tate-tsuki, obrót poprzez zakrok
  5. Kumite: 5 minut system punktowy
  6. Kata: Sakugi II
  7. Test sprawności: 10 razy scyzoryk w zwisie tyłem na drabinkach, 60 sekund szpagat w bok na piętach
  8. Teoria i komendy: twórca nowoczesnego Kyokushin Sosai Mas. Oyama

KYU 6.2

  1. Pozycje: krok dostawny w pozycji walki
  2. Uderzenia/cięcia: tetsui-hizi-uchi, tetsui-yoko-uchi (chudan, jodan, gedan)
  3. Kopnięcia: mawashi-geri chudan
  4. Renraku: trzy kroki w przód w zenkutsu-dachi z mae-keage/ yoku-keage/ soto-keage plus gyaku-tsuki
  5. Kumite: 10 minut system punktowy
  6. Kata: Taikyoku III
  7. Test sprawności: 10 przeskoków przez klęczącego na kolanach partnera z pozycji w przysiadzie
  8. Teoria i komendy: siedziba Światowej Organizacji  lider Kancho Shokei Matsui. Siedziby Europejskiej i Polskiej Organizacji, liderzy

KYU 6.3

  1. Pozycje: przekrok i zakrok w pozycji walki
  2. Uderzenia/cięcia: tetsui-kome-kami-uchi, uraken-shita-tsuki
  3. Bloki: osae-uke
  4. Kopnięcia:mawashi-geri jodan
  5. Renraku: trzy kroki w przód w zenkutsu-dachi z kin-geri/ mae-geri/ mawashi-geri plus gyaku tsuki
  6. Kumite: 15 minut system punktowy
  7. Kata: Pinian I
  8. Test sprawności: 10 razy przeskok w przód i w tył przez pas trzymany oburącz
  9. Teoria i komendy: Wyniki Polaków na MŚ i ME

KYU 5.1

  1. Pozycje: poruszanie się z partnerem w pozycji walki
  2. Uderzenia/cięcia: seiken-mawashi-uchi
  3. Bloki: morote-uke
  4. Kopnięcia: yoku-geri chudan
  5. Renraku: trzy kroki w przód w pozycji walki z mae-geri/mawashi-geri/ yoko-geri plus gyaku tate-tsuki
  6. Kumite: 20 minut system punktowy
  7. Kata: Pinian II
  8. Test sprawności: 10 podciągnięć ze zwisu przodem na drabinkach
  9. Teoria i komendy: znajomość podstawowych słów po japońsku

KYU 5.2

  1. Pozycje: poruszanie się w pozycji walki z dowolnymi technikami ręcznymi i nożnymi stosując bloki, uniki, zmianę dystansu oraz kiai
  2. Uderzenia/cięcia: gonhon-nukite
  3. Bloki: uchi-uke i gedan-barai
  4. Kopnięcia: uchiro-geri chudan
  5. Renraku: trzy kroki w przód w pozycji walki z oi tate-tsuki plus gyaku tate-tsuki
  6. Kumite: 25 minut system punktowy
  7. Kata: Sakugi III
  8. Test sprawności 10 przeskoków ponad krzesłem z przewrotem przodem na materacu
  9. Teoria i komendy: Komendy stosowane na treningu Kyokushin Karate

KYU 5.3

  1. Pozycje: tzw. walka z cieniem
  2. Uderzenia/cięcia: nukite (ippon/ nihon/ yonhon)
  3. Bloki: juji-uke (jodan, gedan)
  4. Kopnięcia: yoko-geri jodan
  5. Renraku:trzy kroki w przód w pozycji walki z oi-tate-tsuki plus gyaku tate-tsuki plus mae-geri/ mawashi-geri/ yoko-geri , obrót podnosząc ręce
  6. Kumite: 30 minut system pynktowy
  7. Kata: Pinian III, Kihon kata II, Sanchin kata
  8. Test sprawności: próba przejścia na rękach w szerz sali, elementy samoobrony
  9. Teoria i komendy: komendy stosowane na zawodach Kyokushin Karate